Ane Castro i Núria Costa són les fundadores de www.zercollection.com, una empresa de disseny i creació de peces de roba intel·ligent. Gran part dels teixits que utilitzen per fer les seves creacions són fets amb impressores 3D i fan servir l’escàner corporal per crear patrons a mida, el futur del seu negoci. Una empresa que tot just comença aquest 2019 i per això han confiat en ADVISORIA. Els seus primers èxits van arribar a guanyar diversos guardons del món de la moda. Han desfilat per la Setmana de la Moda de Madrid i algunes de les seves creacions es poden veure al Museu del Disseny de Barcelona. Ara però, arriba el moment de la veritat, i el proper mes de maig posen a la venda la seva primera col·lecció com a empresa. Com va començar www.zercollections.com ? (Ane) Las dos estudiamos el Grado de Diseño de Moda en la Escuela Superior de Diseño de  Sabadell (ESDI) y durante toda la carrera hemos trabajado muy bien juntas. Las dos fuimos a hacer prácticas a Eindhoven donde tuvimos la suerte de trabajar con varias herramientas innovadoras como son la impresión en 3D y el escáner corporal que hemos aplicado a nuestro trabajo. Nuestro proyecto final de carrera ganó el premio a mejor proyecto y eso se trasladó en poder hacer un Máster en Comunicación y Asesoría de Imagen. Luego nos presentamos al premio Samsung Ego Innovation Proyect y pudimos participar en la Semana de la Moda de Madrid. Así empezamos, del mundo universitario a hacer el salto a emprender y montar nuestra empresa. Per què teniu la seu al TecnoCampus Mataró-Maresme? (Núria) Una professora ens va parlar del programa en innovació tèxtil Reimagine que hi ha aquí a Mataró i la veritat és que ens ha anat molt bé comptar amb el suport logístic i també d’empresa en els inicis. La nostra oficina es troba aquí al TecnoCampus i estem convençudes que estem al lloc correcte perquè és una zona amb una trajectòria tèxtil important on estem trobant els nostres proveïdors i tallers d’una forma relativament fàcil. Quins són els vostres punts forts o filosofia d’empresa? La sostenibilitat en el procés de creació amb la potenciació del quilòmetre 0 i la slowfashion; la innovació amb la utilització de noves tècniques com són la impressora 3D per fer part dels nostres teixits i també el nostre disseny. Nosaltres som dissenyadores i les nostres peces tenen el nostre segell. Quins són els vostres referents? A nivell estètic tenim de referents a Yohi Yamamoto i Alexander Wang, entre d’altres, i pel que fa al a innovació, a Iris Van Herpen. Quin és el vostre púbic objectiu? Creiem que pel tipus de peces que fem, el mercat nòrdic i japonès. Aquí encara hi ha molta feina a fer, de fet nosaltres fem moltes xerrades (workshops) on posem en valor les noves tècniques de producció que van en sintonia amb la protecció del medi ambient i el temps en l’elaboració de cada peça. Quan tindreu la propera col·lecció a la venda? El proper mes de maig, en el nostre web ja es podrà comprar. Com vau conèixer ADVISORIA i per què hi vau confiar? La veritat és que ens ho va recomanar en Carlos Martínez d’Epinium, amb qui compartim espai aquí al TecnoCampus. I després ens ha agradat molt el tracte i la professionalitat que ens heu mostrat des del primer moment.]]>