El nostre client Lluís Lleida inspira i impulsa el canvi, la transformació i l’adaptació de persones i empreses a allò que anomena “la era del hipercambio” (www.lluislleida.com). Les seves idees, reflexions i eines per fer-ho es troben ara en un llibre que porta com a títol “Personas y organizaciones en la era del hipercambio”. Aquest volum, que ha dissenyat Javier Gil, posa de manifest que vivim en una societat en permanent transformació i com nosaltres hem d’afrontar aquests canvis de forma positiva i amb la voluntat de millorar i progressar. I encara va més enllà quan diu que els canvis en les persones són la palanca necessària perquè una empresa s’adapti als nous reptes que es plantegen en una societat i a un mercat en continu moviment. Quan comença l’era del hipercanvi? El canvi com a concepte ha estat sempre. La diferència és que ara es produeix de forma molt més ràpida, és més visible i l’impacte a les persones i a les organitzacions és més profund i desestabilitzador. Per la meva experiència professional que comporta estar en contacte sempre amb persones i empreses, és fàcil veure que estem immersos en el canvi, en siguem o no conscients. Davant aquesta realitat, no adonar-se’n, restar immòbil, significa perdre. Això en les empreses pesa molt, m’he trobat amb negocis que eren capdavanters en el seu sector i al cap d’un temps, no saben perquè i ja no estan entre els millors, els hi han passat per davant d’altres. I em diuen: ¿com pot ser si nosaltres continuem fent la nostra feina de la mateixa manera que quan érem número 1?  Justament, és el resultat d’aquesta visió egocèntrica i que provoca l’abandonament del camí del canvi i la transformació a les noves realitats que ens envolten. Les empreses i els treballadors estan immersos en el seu dia a dia i, a vegades, no prenen consciència del que passa al seu voltant. Els clients canvien, tot està en permanent transformació, i poder el que fas o el servei que donaves ahir no et serveix avui i molt menys per demà. Per què aquest llibre? És un projecte que vaig iniciar fa 5 anys des de l’experiència com a consultor en estratègia de branding i comunicació per a pymes. Treballar colze a colze amb empresaris i directius, així com amb els seus equips de treball, em va fer veure que un dels problemes que compartien era la manca visió per planejar possible escenaris futurs vinculats als canvis que es succeeixen en els entorns socials, econòmics, tecnològics, culturals i/o mediambientals, i que d’una forma o altre, més tard que d’hora, tindrien impacte a les seves activitats industrials o de serveis. Tanmateix, vaig adonar-me’n que per aconseguir canviar els seus models de pensament com a organització, els calia instal·lar el concepte de canvi i transformació a les persones que formen els seus equips de treball. Una organització no canviarà mai si no ho fan abans les persones que la formen. Es podria catalogar com un llibre d’autoajuda? No, més aviat com una eina de reflexió, inspiració i impuls de canvi i transformació. Va dirigit a treballadors, directius i empresaris que vulguin ser protagonistes principals i no secundaris del canvi a les seves vides i a les de les seves empreses.  Ajudar? Pot fer-ho, però només a qui sincerament decideixi que vol canviar. Canviem nosaltres i en conseqüència l’entorn només si així ho volem. Ets dels que poden o dels que volen. La diferència entre un plantejament i l’altre és que el primer només mostra intenció, i l’altre implica decisió i acció. A partir d’aquí, es desenvolupa el procés de canvi. Què li demanes al 2018 a nivell professional? Que el missatge de necessitat de canvi que exposa “La era del hipercambio” arribi al màxim de gent possible. En aquest sentit, cal dir que el llibre no es troba a les llibreries. El distribueixo directament, en coherència amb els nous temps que vivim d’hipercanvi amb respecte als models tradicionals de de processos de producció, distribució i comercialització. Fins i tot el llibre ha estat pensat, dissenyat i editat des de la premissa de trencar amb el previsible i endinsar al lector dins el concepte canvi des del mateix moment que agafa per primera vegada el llibre. Javi Gil, el dissenyador, va entendre perfectament que necessitàvem crear una peça radicalment diferent al concepte tradicional de llibre. I penso sincerament, que ho va aconseguir. Permeteu-me que no us expliqui més detalls de com el llibre uns traurà de la vostra zona de confort i us explicarà, sense necessitat de llegir una sola línia, el significat d’hipercanvi: descobrir allò que és diferent, nou o desconegut, i aprendre a desenvolupar-nos en escenaris que no sempre son como esperem o desitgem que siguin. Quina és la teva relació amb ADVISORIA i com la valores? La tasca d’assessorament  fiscal i gestió administrativa en la que em donen suport és bona. Per a mi, la diferència d’ADVISORIA respecte a anteriors experiències en el servei d’altres despatxos professionals a rau en la gestió que fan de la informació i la comunicació. Potser per defecte professional, per a mi és important que els serveis, sobre tot quan no poden ser més que uns estàndards de mercat, aportin valor afegit real. En aquest cas, que ADVISORIA mantingui als seus clients al cas de les novetats que els puguin afectar, entre d’altres les legislatives i fiscals, suposa un plus diferencial. Valoro molt els butlletins com aquests que ara mateix estem llegint.]]>