L’empresa Novamar va néixer l’any 2010 quan Josep M. Díaz, Jordi Mon i Jordi Abad es van posar pel seu compte després de treballar molts anys en el sector. En aquests 10 anys al capdavant de Novamar han aconseguit passar de ser tres treballadors als 14 actuals i la facturació els hi ha crescut un 25% cada any. El secret? Segons ells es pot resumir en la següent frase: “No venem peix, venem servei”. En aquests moments l’empresa Novamar està en un moment de canvis per afrontar el futur amb vies de creixement. Com va començar tot? Els tres socis ens vam conèixer treballant a l’empresa Germans Doña i per diferents motius i en diferents moments vam marxar. Ens vam posar pel nostre compte amb l’experiència d’haver treballat en el sector des del carrer i no des del despatx, per tant teníem a favor el coneixement de saber el què realment vol el client. Ens vam constituir com a Novamar el mes de juny del 2010, abans vam passar pel viver d’empreses de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) on vam fer el pla de negoci i vam crear la marca. Com van ser els inicis? Com que partíem de zero, la veritat és que ens va anar molt bé i els primers 6 mesos ¬-de juny a desembre del 2010- ja vam facturar 700.000 euros. Des d’aleshores hem crescut un 25% cada any respecte volum de facturació. Carai, i tot això en temps de crisi. Com s’explica? Jo crec que és pel que et deia, tots tres coneixíem a la perfecció el que vol el client i nosaltres li hem donat més ràpid i a un preu competitiu. Perquè ho entenguis et posaré un exemple, ara de cara a l’estiu els restaurants als que servim poden entrar-nos comandes un cop han acabat el servei de la nit, d’una dia per l’altre, fins a les 2h de la matinada. En canvi les grans distribuïdores accepten comandes fins a les 14 h del migdia com a màxim. Quina és la vostra competència? Doncs hi ha molta competència, per un costat hi ha les empreses grans com Videla, Ferrer de Vic o el Grup Ros, i per un altre costat hi ha empreses com nosaltres, unes 10 o 12, que tenen un volum similar al nostre i s’ha d’oferir un servei àgil i de qualitat per poder estar entre els millors. Hi ha èpoques més fortes? Sens dubte, des de Setmana Santa fins al setembre es fa el 65% de la facturació anual. El mes de desembre també és fort, però sobretot la campanya d’estiu. Teniu les oficines a Mataró però el vostre centre logístic és Mercabarna, això podria canviar? Les oficines continuaran a Mataró però pel que fa a Mercabarna, ara estem en un moment de replantejament. Si volem créixer hem de tenir en compte molts factors i un dels més importants és la localització. Quins són els vostres clients? El 85% són clients del sector restauració, després hotels, geriàtrics i escoles. En el futur ens plantegem fer una xarxa de botigues perquè ara el catàleg de producte congelat és molt gran. Al principi vam començar amb poc catàleg però els nostres clients ens feien comandes i podríem dir que des del principi, el catàleg s’ha triplicat. Ara la voluntat és arribar al client final però és només un plantejament. Quin balanç feu de la relació professional amb ADVISORIA? El balanç és molt bo i la relació molt satisfactòria. Primer vam contactar amb vosaltres perquè ens féssiu una auditoria interna. Després puntualment per temes legals i ara comptarem amb vosaltres perquè ens porteu dels temes laborals i fiscals. Confiança, seguretat i professionalitat és el que hem trobat amb ADVISORIA.]]>