E. Graupera i fills, S.L, és una empresa familiar que porta tres generacions com a servei tècnic oficial de la marca de calderes Saunier Duval a Mataró i a tota la comarca del Maresme. L’experiència, la garantia de les seves reparacions, els seus coneixements i la solució als problemes domèstics derivats d’aquests aparells en la primera visita són la seva millor carta de presentació. El futur passa per continuar donant el mateix servei de qualitat de sempre, continuar com fins ara formant al seu equip tècnic format per una quinzena de treballadors i arribar millor al client final a través de www.egraupera.com i les xarxes socials a través de #GentGraupera. A l’entrevista parlem amb els germans Ernest i Joan Graupera, fills d’Ernest Graupera Faura i també amb la néta Georgina Graupera, la tercera generació al capdavant d’aquest negoci. Tres generacions al capdavant de Graupera, com va començar tot plegat? El meu pare, l’Ernest Graupera Faura, era electricista i lampista i treballava en el manteniment d’una fàbrica tèxtil. Després d’aquesta etapa, va començar a instal·lar escalfadors i calderes murals. En aquells anys hi havia molt poques marques de calderes, entre elles hi havia la francesa Saunier Duval i des de l’any 1974 es va convertir en el seu servei tècnic oficial. Des d’aleshores ha canviat molt la tecnologia i les normatives? Moltíssim, s’ha passat d’unes primeres calderes atmosfèriques, a les estanques i les actuals de condensació que són les que marca la llei que es poden instal·lar. També hi ha tot el tema de les energies renovables. Quin és el vostre principal client i quin és el vostre punt fort? El client particular, fem el manteniment i la reparació de les calderes domèstiques. El nostre punt fort és que en el 95% dels casos podem solucionar la problemàtica de la caldera en la primera visita. I això ho podem fer per una suma de motius com són el coneixement de la màquina i la tecnologia, el disposar de recanvis oficials de tots els models de caldera i la professionalitat de tots els membres del nostre equip. Quina competència teniu? La principal competència que tenim és la de les grans distribuïdores com són Iberdrola, Gas Natural, Endesa… que a més de fer el servei d’instal·lació que nosaltres no fem, també ofereixen paquets de manteniment. Aquesta és la principal competència i també hi ha tots els instal·ladors que amb la crisi van deixar aquesta part del negoci per passar a la nostra banda, a la d’arreglar, mantenir i posar al dia les calderes. Com enfoqueu el futur? El futur passa per mantenir el nostre equip, continuar treballant com fins ara i afegir les noves tecnologies per arribar millor al nostre client final. En aquest sentit em refereixo a xarxes socials i tot aquest aspecte perquè a nivell tecnològic nosaltres sempre hem estat capdavanters. En el seu dia vam ser els primers, per exemple, en tenir detectors de gasos, i ara treballem amb tot el que ens ofereix la tecnologia per ser el més eficaços possibles. La vostra empresa és una de les que ha passat de ser client de l’assessoria laboral, fiscal, comptable i jurídica Massip&Melchor a ADVISORIA, com ha estat la transició? La veritat és que ha anat molt bé, nosaltres estàvem molt contents amb la feina i el tracte d’en Lluís Massip i ell ens va traslladar a la vostra empresa per tenir un mateix tarannà i forma de treballar i per ara, després de parlar amb l’Ivo Florenza, aquesta és la sensació que tenim. Per nosaltres és molt important tenir el recolzament a nivell fiscal i laboral d’una empresa que ens doni confiança i un tracte directe perquè així podem fer la nostra feina tranquil·lament.]]>