Món Viu, supermercat de productes ecològics i de granja

Món Viu, supermercat de productes ecològics i de granja

Tot va començar als anys 80 quan Martí Rosell va iniciar el cultiu ecològic en dues finques agrícoles i venia els productes en una parada del mercat de la plaça Gran de Mataró. Des d’aquells inicis, Món Viu (www.monviu.com) ha crescut sempre amb la voluntat d’oferir al client un producte ecològic, fresc i de proximitat. En aquests moments els seus productes es poden comprar per Internet a la mateixa pàgina web, en dos supermercats de Mataró, també tenen una fruiteria i una carnisseria. Ara Món Viu es planteja el repte d’obrir botigues pròpies a Barcelona i també d’oferir la seva experiència acumulada a emprenedors que vulguin obrir botigues associades d’aquest sector. Entrevistem al gerent de Món Viu, Santi Sieira.

Des d’aquella primera parada fins a l’actualitat, com ha anat?
Hem anat creixent com un arbre, amb branques més grosses i d’altres més petites. Unes cap allà i d’altres cap aquí i ara ens trobem en un moment estratègic quan hem de fer redreçar tota l’estructura perquè l’arbre creixi fort i recte cap amunt.

Fa poc heu crescut amb dos nous punts de venda, quins són els vostres reptes de futur?
Els nostres reptes de futur passen per obrir botigues pròpies a Barcelona i també per oferir la nostra experiència a persones que vulguin obrir botigues associades a la nostra marca, amb la nostra filosofia i tipus de producte.

Quin tipus de client teniu?
Tenim tres tipus de client diferenciat. En primer lloc, hi ha el client creient, aquell que està molt informat dels productes ecològics, de les novetats i que sempre compra aquest tipus de productes. D’aquest client aprenem molt també nosaltres perquè la nostra empresa té aquest factor de relació amb el client i de les converses que hi mantenim surten comandes de nous productes i així tenim una relació de referències molt més àmplia que d’altres botigues. En segon lloc, hi ha el client amb algun tipus d’intolerància que compra aquell producte per la seva salut. Aquest segon tipus de client és cada vegada més nombrós i variat. Per últim, hi ha el client nouvingut o esporàdic que és aquell que per exemple comença a conscienciar-se amb la necessitat de portar una alimentació més sana pel bé del seu fill, o perquè comença a cuidar-se per una dieta i veu com aquests aliments que prova li cauen més bé en la digestió o per molts motius diferents.

Ha patit la crisi el vostre sector?
No, nosaltres no hem passat la crisi. Pensa que en el nostre sector hi ha molt recorregut per fer. En països com Alemanya o França la compra de producte ecològic està al voltant del 8/10% del total de consum mentre que a Espanya representa un 1%. Per tant, aquí hi ha molt mercat per conquerir i també s’ha d’afegir que Catalunya té una força productiva molt forta. Aquí hi ha molts productors i això s’ha de canalitzar.

Fins a quin punt comprar producte ecològic, més car que el convencional, és una inversió de futur?
Bàsicament és una inversió de futur en la teva salut, la generació dels nostres pares o més aviat dels nostres avis menjava d’una forma més sana, amb els productes de l’horta i només amb els de temporada. Després va venir la producció massiva, el canvi d’hàbits i hem estat menjant productes amb pesticides, refinats, sucres… que no sabem com ens afectarà a la salut però tot indica que malament. Per tant, ara s’està tornant als orígens, a menjar productes ecològics que no és res més que el que feien els nostres avis. Menjar d’una forma racional i respectuosa amb el nostre entorn.

Com us posicioneu davant la competència?
Tenint més varietat de producte, tenim un client molt militant que com et deia està molt informat i ens demana/exigeix estar a la última. Per tant, puc dir tranquil·lament que Món Viu ofereix una varietat de producte molt més ampli que la nostra competència. També oferim un tracte amb el client molt proper, hi ha una proximitat, una fidelització del client que a vegades sobta. Els nostres botiguers coneixen al client i això molta gent ho agraeix. El client se sent col·laborador, hi ha un tracte humà que és el tarannà d’aquesta empresa. Ara amb la intenció d’obrir noves botigues se’ns presenta el repte de créixer però mantenint aquesta mateixa filosofia. Per últim, però no menys important és que nosaltres també som productors, tenim els nostres productes frescos i alhora també la nostra pròpia marca on eliminem intermediaris i això ens permet oferir un preu més competitiu.

Com valores el tracte d’ADVISORIA?
Doncs precisament fa uns mesos que hem confiat amb ADVISORIA perquè ens acompanyin en aquest procés de creixement, perquè ens ofereixen un assessorament transversal que és el que ara ens convé.

Deixa un comentari